Pelanggan yang dihormati,

Pembayaran Bantuan Prihatin Nasional (BPN) Fasa Kedua secara tunai dilaksanakan bermula pada 14 Mei 2020 hingga 31 Disember 2020.

Rujuk perkara di bawah untuk maklumat lanjut:

1. Bayaran secara tunai kepada penerima:

- Tiada akaun bank

- Bayaran BPN gagal dikredit ke akaun penerima

2. Anda dinasihatkan untuk membuat semakan kelayakan masing-masing secara atas talian terlebih dahulu melalui laman berikut:

- Lembaga Hasil Dalam Negeri Malaysia - http://www.hasil.gov.my/

- Bantuan Sara Hidup (BSH) - https://bsh.hasil.gov.my/

- Kementerian Kewangan Malaysia - https://www.treasury.gov.my/

3. Penerima perlu membawa kad pengenalan ketika menerima bayaran tunai di Cawangan BSN.

4. Pihak BSN ingin menegaskan agar setiap pelanggan mempraktikkan penjarakan sosial sejauh 1 meter dan memakai topeng muka semasa melakukan transaksi perbankan di premis Cawangan BSN.

5. Sila klik https://bit.ly/BSN-BPN untuk soalan lazim (FAQ) mengenai pembayaran BPN.

Untuk sebarang pertanyaan, sila hubungi Pusat Hubungan Pelanggan BSN di talian 1300-88-1900.

Terima kasih.

13 Mei 2020

#COVID19
#stayathome
#dudukdirumah